Kolesarski most čez Muro v Ceršaku

Podjetje Pomgrad d.d. je 10. junija 2024 začelo z gradnjo novega kolesarskega mostu čez reko Muro v Ceršaku. Projekt, ki ga sofinancirata naročnika po načelu "cena na enoto mere", predstavlja pomemben infrastrukturni korak v vzpostavljanju mednarodne kolesarske povezave Ceršak - Oberschwarz med občinama Šentilj v Sloveniji in Straß v Avstriji. Most dolžine 98 metrov bo namenjen pešcem in kolesarjem, ter bo simbol sodelovanja in trajnostnega razvoja čezmejnega območja.

Naročnik: Občina Šentilj v Slovenskih goricah in Marktgemeinde Straß in Steiermark
Vrednost pogodbenih del (neto): 1.316.749,58 EUR
Direktor projekta: Bogdan ROJS
Vodja gradnje: Tadej VALENKO
Pomočnik vodje gradnje: Barbara KALŠEK
Delovodja: Roman ŠKERJANEC
Pričetek del: 10. junij 2024
Predviden konec del: 30. junij 2025

Most čez reko Muro pri Ceršaku je zasnovan kot viseča leseno-jeklena konstrukcija brez podpor v rečni strugi, kar omogoča nemoten tok reke in minimalen vpliv na naravno okolje. Nosilno prekladno konstrukcijo sestavljata dva masivna, lesena, lepljena nosilca dimenzij 280 × 1285 mm in dolžine 87,6 m, ki sta vzdolžno razporejena na razdalji 3,925 m. Nosilca sta razdeljena na tri segmente dolžine do 29,0 m, kar omogoča lažjo montažo in prevoz na gradbišče.

Nosilca sta medsebojno povezana z jeklenimi prečniki tipa HEB 240, postavljenimi v osnovnem rastru 4,3 m, ter dodatno stabilizirana z zavetrovanjem. Nosilna konstrukcija mostu se vzpenja v sredini razpona, kjer sta vzdolžna lesena nosilca nadvišana za približno 1,23 m, poleg svoje nosilne funkcije nosilca služita tudi kot ograja višine 1,2 m in sta zaščitena proti vremenskim vplivom z opažno oblogo.

Nosilna vrv, ki podpira mostno konstrukcijo, je izdelana iz polno zaprtih jeklenih vrvi s premerom 63 mm. Poves vrvi v neobremenjenem stanju znaša 6,5 m (približno L/14). Nosilna vrv je sidrana na pilonih, ki so armiranobetonski in segajo do višine 11,1 m nad temeljnimi ploščami. Piloni se proti vrhu ožajo, od dimenzij 250 × 113 cm ob vpetju v temelje do 85 × 50 cm na vrhu, kjer so sidrišča nosilnih vrvi.

Lesena nosilca sta podprta z jeklenimi ležišči, ki so sidrana v beton opornikov. Ležišča omogočajo sproščene vzdolžne pomike in so preko jeklenih čevljev strižno povezana z lesenima nosilcema. Nosilca sta obešena na nosilne vrvi s pomočjo klasičnih jeklenih zateg (vešalk) premera 24 mm, ki so prilagojene dolžinam in pritrjene z vrtljivimi vilicami. Sistemske povezave med nosilno vrvjo, vešalkami in prekladno konstrukcijo so izvedene z litoželeznimi oziroma vijačenimi vezmi, kar omogoča prilagoditev in vzdržljivost konstrukcije.

Krovna konstrukcija mostu je lesena in vključuje vzdolžnike dimenzij 160 × 160 mm, postavljene na prečnem rastru 40 cm, ter prečne pohodne deske debeline 40 mm, med katerimi so predvidene 1 cm široke fuge za odvodnjavanje. Oporniki mostu so masivni armiranobetonski, temeljeni na štirih pilotih premera 1,2 m in dolžine 14 m. Piloti so postavljeni v medsebojnih razmakih 5,2 m oziroma 4,0 m ter vpete v lapornato osnovo.

Dodatno utrjevanje območja opornikov vključuje uporabo kamnometov iz naravnega kamna, medtem ko bodo brežine po gradnji povrnjene v prvotno stanje in utrjene z avtohtonim rastlinjem. Na dostopnih nasipih, ki so izvedeni v naklonu 1:2, bo na avstrijski strani izvedena asfaltna voziščna konstrukcija, medtem ko bo na slovenski strani uporabljen komprimiran gramoz.

Most bo poleg funkcionalnosti prispeval tudi k povezovanju regij in krepitvi trajnostne mobilnosti. Kot del mednarodne kolesarske povezave bo olajšal prehod med Slovenijo in Avstrijo ter spodbujal turizem in športne dejavnosti. Uporaba trajnostnih materialov, kot je lepljen les, ter sodobne gradbene tehnologije prispevajo k nizkemu ogljičnemu odtisu in dolgi življenjski dobi objekta.

Gradnja kolesarskega mostu pri Ceršaku je tehnično zahtevna in okoljsko odgovorna investicija, ki združuje moderno in trajnostno gradnjo z regionalnim razvojem. Most bo simbol povezovanja ljudi, držav in idej, hkrati pa bo predstavljal zgled odličnosti in inovativnosti na področju gradbeništva.

Ostali projekti

Spletno mesto uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska.

Z izborom opcije "strinjam se" se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja izberite opcijo "ne strinjam se".Več o tem
Ne strinjam se Strinjam se