Predmet projekta je nadomestna gradnja premostitvenega objekta čez Puconski potok v Puconcih na regionalni cesti R3-715/5645 Murska Sobota–Skakovci. Ob tem se izvede tudi rekonstrukcija ceste v dolžini 294 m, ureditev cestnih priključkov, cestne razsvetljave in kolesarskih površin, prestavitev in ureditev struge potoka v dolžini 219 m ter zaščita oz. prestavitev komunalnih vodov v območju gradnje.
Investitor: Direkcija RS za infrastrukturo
Vrednost del (neto): 1.278.254,09 € ; Vodilni partner Pomgrad C. P. + partner Pomgrad d. d.
Direktor projekta: Andrej Vertič
Vodja gradnje: Jožef Trstenjak, Alan Kramar (VD)
Gradbiščni inženir: Mitja Madjar
Delovodja: Peter Žökš
Pričetek del: 8. 8. 2024
Konec del: 27. 3. 2025
Obstoječi obravnavani most se nahaja na regionalni cesti R3-715/5645 Murska Sobota–Skakovci izven naselja, kjer je dovoljena hitrost omejena na 90 km/h. Cesta na območju mostu poteka v premi, širina vozišča pa na tem delu znaša 5,00 m. Glede na funkcijo ceste je takšna širina vozišča nezadostna, zato je pred in za objektom postavljen znak za določitev prednosti vozil iz nasprotne smeri (izmenično enosmerni promet) in znak za bočno oviro (robni venec), kar zmanjšuje udobje in varnost cestnega prometa. Obstoječi most je izveden kot armiranobetonska (AB) gredna konstrukcija z eno razpetino svetle dolžine 6,00 m in skupne širine 5,60 m. Prekladno konstrukcijo predstavlja rebrasta AB plošča ocenjene debeline 80 cm, podporno konstrukcijo pa betonska krajna opornika ocenjene debeline 60 cm.
Novi objekt je zasnovan kot armiranobetonska (AB) okvirna konstrukcija z eno razpetino svetle dolžine 6,00 m in skupne širine 14,50 m. Prekladno konstrukcijo predstavlja polna AB plošča debeline 50 cm. Podporno konstrukcijo predstavljata AB krajna opornika debeline 50 cm, višine 2,32–2,73 m. Zaključek objekta predstavljajo AB krilni zidovi debeline 30 cm, ki so namenjeni varovanju zalednega zasipa. Uporabljena so poševna konzolna krila dolžine 2,50 m (krili B in D) ter 4,00 m (krili A in C). Temeljenje objekta je globoko, na šestih uvrtanih AB pilotih premera 100 cm, dolžine 11,70 m. Globina vpetja pilotov v nosilno podlago tako znaša 5,00 m (5D). Za povezavo pilotov je uporabljena pilotna greda dimenzij b/h = 140/120 cm.
V sklopu nadomestne gradnje objekta se izvede tudi prestavitev in ureditev struge Puconskega potoka v dolžini 219 m. Na odseku urejanja se oblikuje pretočni prerez z dnom širine 2,00 m in naklonom brežin 1:1,5. S predvideno izgradnjo objekta je zagotovljeno, da se odtočne razmere ob nastopu visokih voda ne poslabšajo, ampak zgolj izboljšajo – povečanje pretočnega profila objekta.
Zaradi predvidene tehnologije del bodo dela potekala v več fazah, ki si sledijo tako:
- Prestavitev vodovoda
- Izvedba obvozne ceste z zacevitvijo obstoječega potoka (AB škatlasti prepusti)
- Preusmeritev prometa na obvozno cesto
- Izvedba rušitve obstoječega objekta, gradnja novega mostu, ureditev potoka
- Preusmeritev prometa čez novi most
- Rekonstrukcija ceste, izgradnja kolesarske steze ter ostale infrastrukture
- Odstranitev začasnega obvoza
Trenutno še z deli na objektu fizično nismo pričeli, ker čakamo na projektno rešitev prestavitve vodovoda, ki se nahaja v osi obvozne ceste – ta pa je pogoj za pričetek del za izgradnjo obvozne ceste.
Projekt je terminsko zahteven iz dveh razlogov. Prvi je ta, da se nam aktivnosti na mostu zavlečejo v zimski čas, drugi razlog pa tiči v osnovnem načrtu ureditve prometa v času gradnje, ki nam ne omogoča izvedbo ostalih pogodbenih del v času izvajanja del na premostitvenem objektu - razlog pa tiči v neustrezni širini obstoječe ceste ter zagotavljanje minimalnih odmikov prometa od delovišča.
Rešitev za izvedbo kritičnih aktivnosti smo našli v ustrezno pripravljenem elaboratu za ureditev prometa med zaporo in s prilagoditvijo tehnologijo dela.