Skupaj s JV partnerjem CP Ptuj smo izvedli obnovo ceste in objektov na odseku avtoceste A1 na smereh 0036 Fram – Slovenska Bistrica in 0636 Slovenska Bistrica – Fram od km 0,500 do km 4,200.
Investitor: DARS d.d., Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji
Pogodbena vrednost del (neto): 17.857.485,55€
Vodja gradnje: Marjan Černčič
Vodja del – objekti: Peter Kozjak
Gradbiščna inženirja: Dejan Nedeljko in Tilen Kristl
Delovodji: Marjan Horvat in Josip Nemec – objekti
Pomočnik delovodje: David Gole
Pričetek del: 6.5.2024
Konec del: 29.11.2024
Dela smo si s partnerjem delili v razmerju 65% Pomgrad (2400m) in 35% CP Ptuj (1300m), kar je predstavljalo vertikalno delitev del za počivališčem Polskava gledano v smeri Ljubljane.
Obnova je bila razdeljena na tri faze. V prvi fazi, ki je po terminskem planu trajala 21 dni smo srednji ločilni pas iz zelene površine preuredili v asfaltno površino. Dela so zajemala obojestransko demontažo obstoječe JVO, odstranitev obstoječih betonskih segmentov, izkop v globini 1m, vgradnja geosintetika, posteljice, tampona ter izvedbo dveh plasti asfalta širine 3,8m do obstoječe višine voziščne konstrukcije skupne debeline 14cm. V nadaljevanju se je izvedla še delna nadgradnja VK s tremi plastmi skupne debeline 20cm za potrebe zapore C2+2.
Po končanju del v srednjem ločilnem pasu smo celotni promet preusmerili na smer 0036 in tako prešli v drugo fazo del, ki je zajemala razširitev odstavnega pasu in nadgradnjo voziščne konstrukcije s tremi plastmi asfalta po principu: izvedba izkopa, vgradnja bentonitne folije, izvedba drenaže, nasipa, polaganje kanalet v jarek ter izvedba kanalizacije z zadrževalniki, lovilci olj in oblogo brežine. Na novo so se izvedle JVO in PHO ograje, prestavili ali na novo so se izvedli tudi vsi komunalni vodi.
V sklopu projekta se je skupaj razširilo pet objektov. Dela na mostovih 0059 in 0060 je izvedel Pomgrad, ostale tri škatlaste prepuste je razširil partner. Objekta na levi strani sta (smer 0636) bila zgrajena leta 1971, na desni strani (smer 0036) pa leta 1996.
Mostova sta zasnovana kot okvirna konstrukcija s svetlo odprtino 12.00 m in 8.00 m s plitkim temeljenjem.
Omenjena objekta sta se razširila za 2.5m zaradi razširitve odstavnih pasov. Razširitve so se izvedle z globokim temeljenjem s piloti fi 60 cm globine 8m zaradi nestabilnih temeljnih tal.
Stiki med starim in novim objektom so se izvedeli z lepljenjem armature v star objekt ter razbijanjem betona do obstoječe armature, da se je lahko spojila nova in stara armatura. Začasno je bilo potrebno prestaviti vse TK vode, ki so bili v robnih vencih, da so se lahko izvedli novi. Obstoječi asfalt in HI se je odstranila, izvedla se je nova HI in asfaltna prevleka nad njo.
V zadnji tretji fazi, s katero smo pričeli v mesecu septembru, so se dela izvajala po principu faze 2, zaključila pa so se s postavitvijo BVO ograj v srednjem ločilnem pasu in izvedbo horizontalne in vertikalne signalizacije.